Zuidwaarts - Reisverslag uit Fianarantsoa, Madagascar van Vera Laforce - WaarBenJij.nu Zuidwaarts - Reisverslag uit Fianarantsoa, Madagascar van Vera Laforce - WaarBenJij.nu

Zuidwaarts

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

15 Oktober 2017 | Madagascar, Fianarantsoa

Het is niet dat we per sé allerlei soorten logies willen testen, maar soms logeren we iets 'avontuurlijker' uit praktische overwegingen. In Ranomafana NP was dat in de gîte aan de park inkom zodat we vroeg konden startten. Dit park is het leefgebied van de bijna uitgestorven gouden bamboe lemuur. In de zon hebben ze een mooie goudkleurige pels. Voor de nachtwandeling smeerde men banaan aan een boomstronk om een muislemuur te lokken. Eind deze maand logeert Joker in de gîte, ik ben nieuwsgierig naar wat die reis kost want wij waren de enige gasten voor de 3 slaapzalen, 2 toiletten en 1 douche (=emmer water en schepje). Die douche wordt bovendien ook door buren gebruikt om kleren te wassen. Morra, morra, geduld. Het eten was er wel het lekkerst van de hele reis tot nu toe. Minst lekkere eten vond ik trouwens het duurdere hotel in de Tsingy.
Gisteren een wandeling door PN de l'Isalo gemaakt, betoverend mooi landschap. Een kleurrijke bergketen in een dor grasland. We wandelden naar een verrassend groene kloof, met enkele natuurlijke zwembaden, vol toeristen. We hadden geluk dat een stevige wind voor koelte zorgde.
Een beetje viezigheid om te eindigen. Rond hotels en busstations lopen 'arrangeurs', ze kunnen zowat alles regelen. Zo regelde hij dat we vandaag konden meerijden met rijke mensen in hun chique privé wagen ipv 2 taxi-brousses te moeten nemen. Hij groette ons beleefd, schudde onze hand en zei dat we nog even moesten wachten. Hij liep rond, snuitte in zijn hand en veegde die af aan een boom. Dezelfde boom werd nadien door iemand anders voor hetzelfde doel gebruikt.

  • 16 Oktober 2017 - 12:17

    Ivo:

    Muislemuren zitten zeker niet hier in het Mechelse, want Zaza is al een tijdje bezig met haar gelaat in te smeren met de binnenkant van de bananenpel (zou een schoon velletje garanderen en het voelt naar het schijnt prettig aan ook). Is dat in orde gekomen met dat meerijden met chique privéwagen? en hebben jullie dan ook eens de visie van rijke Madagaskanen(?) over hun land te horen gekregen?
    Allé salu, ga nog wat snot vegen onder het tafelblad.....Ikke

  • 16 Oktober 2017 - 12:17

    Kristien:

    Hoewel ik je reis met plezier volg, vraag ik me af of ik op die manier zou kunnen reizen. Ik denk het niet. Heb een badkamer nodig met warm en koud water . Een buitendouche vond ik al minder plezierig.
    Dat van dat snutten daarentegen wil ik wel eens proberen.
    Zijn jullie nog lang weg?

  • 19 Oktober 2017 - 17:27

    Anne-Mie Breugelmans:

    We worden met jullie reisverslag getrakteerd op alle ervaringen van doorwinterde reizigers die van alle markten thuis zijn. Ik ga mijn neus niet snuiten in mijn hand en dan in mijn tuin aan de stam van de eik afvegen. Zulke gewoontes zijn ok voor het gebied waar jullie reizen...
    Dank voor de mooie, originele verhalen en ik hoop dat jullie nog vele leuke, avontuurlijke zaken kunnen meemaken.
    Vele groeten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Madagascar, Fianarantsoa

Madagaskar

Een paradijs voor natuurliefhebbers

Recente Reisverslagen:

29 Oktober 2017

Indri

25 Oktober 2017

Mahajanga

20 Oktober 2017

Trekking

15 Oktober 2017

Zuidwaarts

09 Oktober 2017

Tsingy en Kirindy parken
Vera

Actief sinds 05 Sept. 2017
Verslag gelezen: 521
Totaal aantal bezoekers 16522

Voorgaande reizen:

23 September 2022 - 16 Oktober 2022

Namibië

17 Oktober 2019 - 10 November 2019

Japan

26 Augustus 2018 - 26 September 2018

Colombia

05 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

05 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

28 September 2017 - 01 November 2017

Madagaskar

Landen bezocht: