Indri - Reisverslag uit Moramanga, Madagascar van Vera Laforce - WaarBenJij.nu Indri - Reisverslag uit Moramanga, Madagascar van Vera Laforce - WaarBenJij.nu

Indri

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

29 Oktober 2017 | Madagascar, Moramanga

Indri's zijn de grootste nog levende lemuren, 60 cm. Ze leven nog enkel in een klein gebied ten oosten van de hoofdstad. Onze laatste dagen verblijven we in een park in Andasibe. Om 4:30u worden we gewekt door de roep van de indri's die zo hun territorium afbakenen. Met de gidsen moet je altijd een beetje geluk hebben en gisteren hadden we een fantastisch goeie. De indri's, families van een zestal, springen meestal rond in de boomtoppen, ze halen water uit blaadjes en bloemen. Onze gids zag dat de groep steeds lager kwam en nam ons daarop mee naar een omgevallen boom met klei rond de wortels. Om te ontgiften eten indri's een paar keer per week klei. 1 voor 1 kwamen ze klei eten terwijl de rest van de groep waakzaam rondkeek. We konden vanop een 3- tal meter toelijken. Vanmiddag is het beginnen miezeren en het is fris. Morgen nemen we een taxi naar de hoofdstad, we zijn een beetje taxi brousse moe. Tot binnenkort

• 29 Oktober 2017 - 17:45

Mary:

Jullie komen blijkbaar stilaan terug in "westerse modus", ook al was het een heel mooie en interessante reis
    Vorige donderdag ging het in mijn Spaanse les over plaatselijke gebruiken en rituelen, en ik heb heel "spontaan" (voor zover dat mogelijk is) verteld over de aangebrande rijst en het welkomst-ritueel dat ermee gepaard gaat. Het maakte indruk, dus bedankt Vera en Jan!
    Tot gauw.
    Mary

• 30 Oktober 2017 - 11:08

Ivo:

Zal een zalig gevoel geweest zijn om die beestjes zo dichtbij te kunnen bestuderen...Hopelijk hebben jullie diezelfde gids terug voor de laatste parkdagen....Miezeren en fris, dat is het hier ook aan het doen..wij gaan vrijdag en zaterdag op Loïc en Arnaud passen, als je moest willen bellen ofzo op Zaza haar gsm dan.....Terugreis zonder vallen liefst.....Ivo